יום שבת, 27 באוגוסט 2022

 בואו ואגלה לכם סוד מדינה כמוס -


והסוד הוא - לא יחסרו מורים גם באחד בספטמבר הקרוב. אז על מה כל המהומה? איך זה שלא יחסרו מורים?

לא יחסרו משום שמנהלי בתי ספר סגרו מקצועות לימוד, לא פתחו מגמות שונות, הורידו דרישות, וקיבלו בהדרגה למעשה כל מי שנושם בכוחות עצמו ורוצה ללמד. תלמידים לא ילמדו מקצועות מסויימים ויישלחו לבתיהם מוקדם יותר, ויוכלו ללמוד מקצועות מסויימים ומגמות מסויימות רק בחלומות שלהם.

את הפירות הבאושים של מורים חדשים ברמה נמוכה כבר מרגישים ונרגיש עוד יותר בשנים הקרובות.

משרד החינוך שנרדם בשמירה, וההורים שאינם יודעים איזה מורים מלמדים את ילדיהם, או שעוצמים עיניים העיקר שיהיה בייביסיטר זול לילדים, כולם משלמים מחיר בחינוך הילדים ולא עוצרים ומנסים לתת פתרון ארוך טווח שעיקרו – הצמחת מורים איכותיים עם סטטוס חברתי גבוה, תנאי עבודה טובים ומכבדים ושכר הולם למחנכי דור העתיד של מדינת ישראל.

האחריות כולה על ממשלת ישראל, משרד החינוך, משרד האוצר וההורים.

הזהרתי את שרי החינוך והמנכלים בשמונה השנים האחרונות, זעקתי, כינו אותי הזוי והיסטרי ותלוש מהמציאות, גיחכו עליי מאחורי גבי, טענו שאין מחסור במורים ואם יש הוא רק נקודתי, התעלמו ממני ולא רצו להיפגש איתי. עכשיו פתאום השתנתה המנגינה ויש לנו שרת חינוך ומנכ"לית שאומרים את מה שאמרתי מזה שמונה שנים, ופתאום אני צודק, ומראיינים אותי בכל אמצעי התקשורת.

וכעת נוצרה בעיה אחרת – הציבור עדיין לא מבין שהשנים תשפ"ג - תשפ"ד אבודות ויש להתחיל להיערך לשנה"ל תשפ"ה, כי להצמיח מורים חדשים לוקח שנתיים, ובינתיים צריך לפנות למורים פנסיונרים שיחזרו ללמד לשנתיים, ולהחזיר מפקחים ומדריכים מחוזיים לתפקידי הוראה כדי לעבור את השנתיים הקרובות עד שיגיעו פרחי הוראה חדשים.

ובינתיים צריך להמשיך ולשאת על כפיים את המורים הוותיקים המושמצים, שלמעשה מחזיקים את מערכת החינוך על כתפיהם, ולייצב את נושאת המטוסים, בדמות מערכת החינוך, שהפכה בשנים האחרונות לצוללת השוקעת לאיטה למעמקים.

האם יעשו את מה שאני מציע כבר שמונה שנים? אני לגמרי לא בטוח. הטמטום של כולנו כנראה יימשך וההזדמנות לעשות תיקון ארוך טווח למערכת החינוך אולי תוחמץ.

ומה שנותר אולי לעשות, אם לא נתעשת, הוא לפנות לחסדי שמים ולקוות שאלוהים ירחם על ילדי ישראל.

אין תגובות: