לא רק העלאת שכר לעובדי ההוראה!
חייבים לטפל
טיפול שורש לא רק בשכר עובדי ההוראה אלא גם בתנאי עבודתם:
הקטנת מספר
התלמידים המקסימלי בכיתה לעד 24; שינוי בהרכב הפנימי של משרת המורה (בדומה להרכב
משרות המורים במערכות חינוך מתקדמות בעולם) – פחות שעות הוראה פרונטליות ויותר
שעות המוקדשות להכנת מערכי השיעור ובדיקת מבחנים ומטלות; השתלמויות מקצועיות
במימון המעביד ולא המורה; מפגשים עם מורים עמיתים; שיחות עם תלמידים; פינת עבודה
בסיסית (שולחן, כיסא, מחשב, ארונית, מיזוג, ועוד) לכל מורה; שתייה קרה וחמה במימון
המעביד ולא העובד; ותנאים נוספים שישפרו את איכות חייו של עובד ההוראה בבית הספר.
ועוד מספר
נקודות בתנאי עבודת המורה שחשוב לשפר:
- להפסיק את ההתערבות הבוטה של הורים בעבודת המורה.
- לדרוש גיבוי של עובד ההוראה ע"י משרד החינוך בקונפליקט
בין מורים לתלמידים והורים.
- אמון
של משרד החינוך במורים כבעלי פרופסיה – והפחתה דרמטית בבקרות, מעקבים ובחובת דיווח
מתישה על כל פעולה שמורה מבצע.
- להקטין משמעותית את היקפי החומר
המוגזמים בתכניות הלימוד המוכתבות למורים, ולהפסיק להפוך את המורים לקבלני
ביצוע פסיביים של התכניות.
- להגדיל משמעותית את המערך
המסייע בבתי הספר ביועצות חינוכיות, מאבחנים, מומחים ללקויות למידה,
פסיכולוגיות, קלינאיות תקשורת, ועוד – המורים בודדים בחזית וחייבים עזרה מקצועית
בטיפול בבעיות רגשיות של תלמידים, במיוחד בתקופה שלאחר הקורונה.
לסיכום - תנאי עבודה משופרים לעובדי
ההוראה, יחד עם שכר הוגן בהתאמה לממוצע השכר במדינות ה - OECD, יהפכו את מקצוע ההוראה למקצוע עם סטטוס
חברתי גבוה, שימשוך אליו עובדי הוראה רבים, צעירים ומוכשרים, דבר שיאפשר מיון
ובחירה בטובים ביותר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה