יום שבת, 27 באוגוסט 2022

 ראשי פרקים המספרים את סיפור מנהלות ומנהלי בתי ספר בישראל ב - 2022:


- למנהל/ת אחריות כבדה שאינה מלווה באוטונומיה ובסמכויות בתחומים: כוח אדם, תקציבים ופדגוגיה.

- קיים נתק עמוק וניכור בין מטה משרד החינוך לבין מנהלות ומנהלי בתי הספר.

- הסטטוס החברתי, תנאי העבודה והשכר של מנהלות ומנהלים נמוכים ורחוקים מאלה המאפיינים מנהלים במדינות ה – OECD.

- התערבות בוטה של הורים בעבודת המנהל/ת.

- עפ"י סקר של מכון גאוקרטוגרפיה - 76% ממנהלות ומנהלי בתי הספר חשים שמשרד החינוך אינו נותן בהם אמון ולראייה היקף תהליכי הבקרה של גורמים שונים במשרד.

- כ - 90% מהמנהלים טוענים שהם מקדישים זמן רב מידי להליכים בירוקרטיים, טפסים, דוחות, בקרות, מעקבים וחובות דיווח על כל נושא.

- מנהלים פוחדים לבטא את דעתם המקצועית.

- משרד החינוך כופה על מנהלים לבצע את מדיניותו.

- משרד החינוך אינו מודע למכלול תפקידי המנהל/ת ואינו מגבה אותם בעתות משבר.


כדי להחזיר מנהלות ומנהלים טובים לבתי הספר ו/או לגדל עתודה ניהולית ברמה טובה, יש להתמודד באומץ, ברצינות ובנחישות עם ראשי הפרקים והמסקנות הנ"ל.

 

 

אין תגובות: