ראשי פרקים המספרים את סיפור מנהלות ומנהלי בתי ספר בישראל ב - 2022:
- למנהל/ת אחריות כבדה שאינה מלווה באוטונומיה ובסמכויות בתחומים: כוח אדם,
תקציבים ופדגוגיה.
- קיים
נתק עמוק וניכור בין מטה משרד החינוך לבין מנהלות ומנהלי בתי הספר.
- הסטטוס
החברתי, תנאי העבודה והשכר של מנהלות ומנהלים נמוכים ורחוקים מאלה המאפיינים
מנהלים במדינות ה – OECD.
- התערבות
בוטה של הורים בעבודת המנהל/ת.
- עפ"י
סקר של מכון גאוקרטוגרפיה - 76% ממנהלות ומנהלי בתי הספר חשים שמשרד החינוך אינו נותן
בהם אמון ולראייה היקף תהליכי הבקרה של גורמים שונים במשרד.
- כ -
90% מהמנהלים טוענים שהם מקדישים זמן רב מידי להליכים בירוקרטיים, טפסים, דוחות,
בקרות, מעקבים וחובות דיווח על כל נושא.
- מנהלים
פוחדים לבטא את דעתם המקצועית.
- משרד
החינוך כופה על מנהלים לבצע את מדיניותו.
- משרד
החינוך אינו מודע למכלול תפקידי המנהל/ת ואינו מגבה אותם בעתות משבר.
כדי להחזיר מנהלות ומנהלים טובים לבתי הספר ו/או לגדל עתודה ניהולית ברמה טובה,
יש להתמודד באומץ, ברצינות ובנחישות עם ראשי הפרקים והמסקנות הנ"ל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה