יום שבת, 27 באוגוסט 2022

 שרת החינוך ד"ר שאשא ביטון בהצהרה חשובה מהיום – 24.7.22:


"הנתונים מוכיחים מעל לכל ספק שאנחנו בשיאו של משבר חמור בכוח אדם שהתעצם בשנים האחרונות, ומסכן את עתידה של מערכת החינוך. המשבר אינו נקודתי, או במקצועות בודדים, אלא מקיף ועמוק בכלל המקצועות במערכת. קרוב ל- 6,000 מורים וגננות חסרים במערכת החינוך".


בוקר טוב משרד החינוך,

ובוקר טוב לחברי הנהלת משרד החינוך מכחישי המחסור בעובדי הוראה בשמונה השנים האחרונות! חבורה שלמה וחסרת אחריות, שבמקום לטפל בבעיית המחסור התעלמו ממנה. סוף סוף הנהלת משרד החינוך התעוררה ומכירה במציאות הקשה. בושה וחרפה! האם מישהו מהנהלת משרד החינוך ייקח אחריות על המחדל ויתפטר? הצחקתם אותי. איש מהם לא יסיק מסקנות אישיות.


בשמונה השנים האחרונות, הקפדתי בכל שנה לפנות שוב ושוב להנהלת משרד החינוך, בע"פ ובכתב, כדי להתריע על המחסור במורים ומנהלים, ולהדגיש שיותר ויותר מנהלים ומורים טובים נוטשים את מערכת החינוך
. אגב, המחסור גדול יותר מ – 6,000 ומגיע לכ – 9,000.

 

שמונה שנים משרד החינוך הכחיש בעקשנות את בעיית המחסור במורים והתשובות שקיבלתי היו שאין מחסור במורים ומנהלים, ואם יש מחסור הרי הוא נקודתי ולא משמעותי, בחלק מבתי הספר ובחלק ממקצועות הלימוד.

 

ופתאום כל חברי הנהלת משרד החינוך, השרלטנים המתקרנפים, מכחישי המחסור, שטענו במקהלה ובלהט שאין מחסור במורים, שינו את דעתם וכעת מתחרים ומפליגים בתיאורים אפוקליפטיים של המחסור. פתאום יש מחסור, והוא לא נקודתי אלא ארצי, ובהרבה מקצועות, כמו שאומרת היום שרת החינוך.


אז בוקר טוב גם לשרת החינוך
!

 

שרת החינוך הייתה צריכה להוביל מדיניות נחרצת יותר בבעיה המרכזית של מערכת החינוך - לא הבגרויות, ולא רפורמת הגמישות הניהולית המטופשת והמיותרת שלה, או האוטונומיה בגרוש שנתנה למנהלות ומנהלים, אלא הנטישה ההולכת וגוברת של מנהלים ומורים ממערכת החינוך בגלל תנאי העבודה והשכר המעליבים, והסטטוס החברתי המבזה.

 

והערה אחרונה – כדאי לשרת החינוך להתייעץ עם התאגדות המנהלים על הפתרונות האפשריים למחסור הגדול בעובדי הוראה. יש לנו כמה רעיונות טובים, בחינם. ממתינים להזמנה לפגישה.

 

מנשה לוי, יו"ר התאגדות מנהלות ומנהלי בתיה"ס הע"י

אין תגובות: