יום שבת, 26 באוגוסט 2017

על שימוש בטכנולוגיה ושינוי בדרכי ההוראה

אין קשר ישיר בין השימוש בטכנולוגיה לשינוי בדרכי הוראה. השימוש בטכנולוגיה במערכת החינוך, בגדול, נכון להיום, רק מלווה את התפקיד הקלאסי של המורה בכיתה – מעביר ידע בהוראה פרונטלית.
כדי לעבור לפדגוגיה מסוג אחר, מודרנית, עכשווית, יש ראשית להגדיר אותה, ושנית, יש לדאוג להכשרת המורים להגדרת תפקיד שונה בתכלית שתעזור להם להשתלב בפדגוגיה המודרנית.
לא נראה לי שבעתיד הנראה לעין המחשב יוכל להחליף את המורה בכיתה, (את זה אני אומר כדי להרגיע את ארגוני המורים והמורים עצמם). מה שכן נראה לי נכון לעשות הוא לשנות את דרך ההוראה ולשם כך יש לטפל מערכתית (ע"י משרד החינוך) בתכניות הלימוד ובהכשרת המורים להגדרת התפקיד החדשה שלהם במערכת החינוך.
אני מבין את הדרך שדליה והמזכירות הפדגוגית מובילים ומאחל להם הצלחה, אולם במסגרת מצומצמת זו, לא אוכל להרחיב מעבר למשפט המסכם הבא: בחינות בגרות באמצעות מחשב הוא אמצעי מצומצם ביותר שלא ישפיע מהותית על מערכת החינוך לכיוון של פדגוגיה מודרנית בתחומים אותם דליה ציינה: הוראה, למידה והערכה.

אין תגובות: