יום שבת, 26 באוגוסט 2017

לבנט אחי - מצטערים שצדקנו!

תוצאות מבחן פיזה מעידות על האמת שהיא חזקה יותר מאגף הדוברות , וממשרדי הפרסום והיחצנות שאתם מעסיקים תמורת מיליוני שקלים.
בנט אחי! - כשראית אתמול את התוצאות, אמרת שהמבחן נערך לא בתקופתך. פירון קודמך אמר שלא בתקופתו.
אבל אחי – זה תמיד בתקופתי!!!
אחי שר החינוך, אתה ואחיך השרים שלפניך, אתם עוברי אורח במערכת החינוך. אנחנו המנהלים, הרבה שנים, יומם ולילה נמצאים עם ילדי ישראל שלמענם אנחנו (כמו שאתה אוהב לומר) "מוסרים את הנפש". 
אך כשאנחנו מדברים אליכם במשרד החינוך, אתם לא מקשיבים!!!
אתם מכריחים אותנו, אלפי מנהלים, להגיע כל שנה לכנסים פומפוזיים, כמו זה האחרון שנערך בירושלים, שבהם אתם נואמים נאומים משמימים. רק לפני שבועיים, פיזרתם בבנייני האומה עשרות בלונים בכל מיני צבעים , והנה – כ..ו..ל..ם התפוצצו אתמול בקול גדול. בכנס הזה האחרון הגדילה לעשות אחותך מיכל, שמצאה לנכון להאשים את המנהלים במשבר השכר של המורים ומובילה מדיניות כמו המלך רחבעם "אבי ייסר אתכם בשוטים ואני אייסר אתכם בעקרבים".
אבל אל תדאג אחי, אנחנו יודעים מה יהיה עכשיו, הרי זו כרוניקה ידועה מראש:
- שוב תשלחו לנו עשרות חוברות, קילומטרים של עמודים ובהם יעדים, מטרות, תפוקות, תשומות , טבלאות, דוחות, ושאר ירקות. ושלא נשכח גם את התמונה החינוכית, המכחול הניהולי והשפכטל הפדגוגי.
- שוב תכריחו אותנו המנהלים להגיש לכם תכניות עבודה לוועדות מלוות על פי הליב"ה ועל פי המתנ"ה.
- שוב תחייבו עשרות אלפי מורים להשתתף בהשתלמויות בהם יעמדו מולם מרצים שכבר 20 שנה לא עמדו מול כיתה.
- שוב המפמ"רים יכינו תכניות לימודים חדשות, ולבתי הספר יגיעו מדריכים מחוזיים, רביזורים ממלכתיים ומפקחים מדופלמים.
- שוב תשלחו אלינו חברות וזכיינים שיקיימו בקפדנות ועדות בקרה רב תחומיות. אנו נידרש למלא אלפי שורות וטורים של נתונים על תקנים, שגרות וסדירויות, כי זה ממש חשוב שתדעו שמקור המימון של השיעור בספרות ביום שלישי בשעה רביעית, הוא משרד החינוך, ואילו מקור המימון של השיעור באזרחות ביום חמישי שעה שנייה, הוא הרשות המקומית. ואנחנו בשלושת החודשים הקרובים נהפוך לפקידים בשרות הרגולציה הדורסנית הזו המעידה על ה"אמון" שאתם נותנים בנו.
- שוב אנחנו ננסה לדבר אתכם ואתם לא תקשיבו. ימונה שר חינוך חדש, יתקיים מבחן פיזה, וכמו מגדל הפורח באוויר הוא ייפול. והשר החדש ? – הוא יאמר – זה לא בתקופתי, זה לא אני, זה בנט אחי.
לבנט אחי – מצטערים שצדקנו.
מנהל בית ספר

אין תגובות: