יום שבת, 30 בינואר 2010

שרות לקוחות בישראל



במדינתנו, למעט כמה חברות תמהוניות יוצאות דופן, הלקוח אמור לקנות מוצר, לשלם (עדיף במזומן) לשתוק, ולא להטריד את ספקית המוצר שרכש בתלונות על טיב המוצר, או לבקש, רחמנא ליצלן, תמיכה טכנית או כיוצ"ב דברים מוזרים דומים...
בקיצור אם לתמצת את תפקידך בתהליך רכישת מוצר בארצנו: קנה, שלם ושתוק!
מכאן אתה מבין מדוע כשאנו מקבלים יחס טוב כלקוחות אנו מתמוגגים ולא מבינים במה זכינו ליחס שכל לקוח במדינה מערבית מתוקנת רואה כמובן מאליו.

מה עושים? ראשית, משתדלים באסרטיביות (אני מדגיש אסרטיביות ולא תוקפנות) לדרוש את המגיע לנו בדין כלקוחות. שנית, עלינו לשבח ולפרסם את החברות המצטיינות בשרות טוב, ומאידך, לפרסם בראש חוצות כל יחס קלוקל אלינו כלקוחות, בתנאי שהביקורת עניינית, הוגנת ולא קנטרנית.

אין תגובות: